الأحد، 30 يونيو 2013

اخر نفس فيا



لو اموت علشان خاطرها الموت مايوجعنيش
انا ممكن اعمل اى حاجة عشان حبيبتى تعيش
ده هى اهلى ودنيتى وناسى وصحابى
وهى امى وبعد حضن الام والله مليش

اهى دى اللى اغلى عليا منى ومن النفس والروح
ويوم ما حد يمس احساس مصر روحى تروح
وطول ما هى بخير بكون مرتاح ومطمن
واما بتعب جوه حضنها كل تعبى يروح

انا فى البلد دى عرفت قيمة انى اكون انسان
انا لما ببعد عن ترابها بحس بالحرمان
ويوم ما بعد الشر ميكونليش مكان فيها
هحس انى خلاص مليش فى الكون ده كله مكان

انا مش هعيش غير فى البلد دى مهما يحصل ايه
ده أنا كل شارع فيها ليا ذكرى حصلت فيه
دى فيها امى وفيها اول بنت حبتها
وصحبى اللى مابتسندش بجد الا عليه

انا كل حرف فى اسم مصر يساوى عندى كتير
مش بس بعشق ارض بلدى بخاف عليها واغيير
ومهما حد فى يوم يفكر انه يأذيها
انا مش هخاف علشان بلدنا دى ليها رب كبير

يارب حافظ ع البلد دى وصونها واحميها
ده انا روحى فداها واموت عشان حبة تراب فيها
فى ناس كتير تتمنى تبقى بلدنا محمية
ومصر مش هتروح لو راح نفس اخر فيا
انا النهارده يا ربنا راكع مش عشان نفسى
انا جاى بدعى لبلدى اللى اهم من نفسى
يارب خلى بلدنا دايما راسها عالية لفوق
ولا اى شبر فى مصر حد يمسه لو بالسوء

حافظ عليها اصلى البلد دى عليها بدل العين كتيير
وانت اللى قادر انت اللى عاقل انت الكبير
والله مصر ما تستاهل غير كل خير غير كل خير
حافظ عليها اصلى البلد دى عليها بدل العين كتيير
وانت اللى قادر انت اللى عالم انت الكبيير
يارب انت الكبيـــــر . حافظ عليها

ليست هناك تعليقات: